Operacja "Ursus A. Horribilis"Impreza jest otwarta. Zg³oszeñ nie ma. Nie organizujê niczego nikomu, nie interesuje mnie czy kto¶ siê pojawi. Oka¿e siê to na miejscu lub po grze.
Kiedy:pocz±tek - 12 pa¼dziernika 16:00
koniec - 13 pa¼dziernika 16:00
Gdzie: - Beskid Ma³y
Cel: - wykonaæ patrol zaliczaj±c jak najwiêksz± ilo¶æ punktów oraz eliminuj±c potencjalnego przeciwnika
Zasady:- ka¿dy rozpoczyna grê z dowolnie wybranego przez siebie miejsca (punktu startu).
Ale! Z jednym zastrze¿eniem. Punkt startu nie mo¿e znajdowaæ siê wy¿ej ni¿ 550m n.p.m.!Przez zaliczenie punktu rozumiemy:
- w przypadku punktów "zwyk³ych" obsadzenie danego miejsca przez co najmniej 15min.
Namiary na punkty oraz zasady dot. punktów specjalnych zostan± podane w tym w±tku na kilka dni przed imprez±. 1.
Ograniczenie FPS. - bez ograniczeñ
2.
Amunicja.broñ szturmowa/PM/strzelby/broñ boczna - ilo¶æ amunicji w prawdziwym magazynku razy 2
karabiny maszynowe - ilo¶æ amunicji w prawdziwym magazynku razy 4
Zapas amunicji:
- w magazynkach + luzem mo¿na mieæ drugie tyle, co w magazynkach. Kulki mo¿na wymieniaæ pomiêdzy odpowiadaj±cymi sobie replikami pod wzglêdem u¿ywanej amunicji
- zu¿yt± amunicjê mo¿na przywróciæ do pierwotnego poziomu po 2 godzinnym pobycie w punkcie startu3. Rany
Trafienie seri±:
- ka¿de uderzenie pocisków z serii traktujemy jako osobne trafienie.
- trafienie w któr±kolwiek z koñczyn wy³±cza j± z u¿ycia. Ranny mo¿e udaæ siê za najbli¿sz± zas³onê, opatrzyæ sobie wstêpnie koñczynê (np. za³o¿yæ stazê), ale po ustaniu zagro¿enia musi zostaæ jak najszybciej opatrzony, zajmuje to 5minut.
Po opatrzeniu koñczyna nadal jest wy³±czona z u¿ycia (czyli ka¿dego trafionego w nogê trzeba nie¶æ/ci±gn±æ itp.)Przyk³ad rany lekkiej rêki:
http://www.trauma.org/index.php/main/image/526/- trafienie w korpus wy³±cza momentalnie tak± osobê z akcji, le¿y, jêczy, krzyczy, nic nie mo¿e zrobiæ poza tym. Musi mu zostaæ udzielona pomoc w przeci±gu 5 minut. Po tym czasie umiera.
Opatrzenie rannego zajmuje 10 minut.
Opatrzony jest wy³±czony ze wszelkiej dzia³alno¶ci. Nie mo¿e chodziæ, strzelaæ. Trzeba go nie¶æ/ci±gn±æ.
By prze¿y³, trzeba go przetransportowaæ do punktu startu w ci±gu 4 godzin. Wymaga pomocy medycznej, której nie da siê udzieliæ w polu.
- trafienie w „czajnik” zabija na miejscu.
- trafienie w broñ eliminuje j± z gry.
- do rannych jak najbardziej mo¿na strzelaæ, istnieje konwencja genewska oczywi¶cie ale trupy nie sk³adaj± zeznañ...
- trupy mog± siê oznaczaæ czerwon± szmatk±/¶wiat³em
Zabici definitywnie koñcz± grê. Ranni (oraz trafiona broñ) odzyskuj± "pe³niê zdrowia" po 2 godzinnym pobycie w miejscu startu. Po tym czasie mog± wróciæ do gry.Adnotacja:
- gdy kto¶ otrzyma 3-5 pociskow± seriê jest raczej nie do odratowania i ginie na miejscu z powodu krwotoku wewnêtrznego, wstrz±su itp.
”Rozstrzelania” np. 8 pojedynczymi trafieniami te¿ raczej nikt nie prze¿yje.
Liczê na poczucie realizmu i zdrowy rozs±dek uczestników gry w tej materii

.
Przez "opatrzenie" rozumiemy:
- ca³y teatrzyk z odbarczaniem, kroplówkami, stazami itd. lub owiniêcie banda¿em miejsca zranienia. Co kto lubi. Istotne jest by proces udzielania pomocy zaj±³ tyle czasu, ile jest okre¶lone w zasadach powy¿ej.
5. Inne
- ochrona oczu jest wymagana
- pirotechnika jest zakazana
- zakaz wykorzystywania pojazdów
- unikamy cywili
- obowi±zuje zasada „co nie jest zabronione jest dozwolone", ka¿dy sam bierze odpowiedzialno¶æ za siebie i swoje czyny