Operacja "Ursus A. Horribilis"Impreza jest otwarta. ZgÂłoszeĂą nie ma. Nie organizujĂŞ niczego nikomu, nie interesuje mnie czy ktoÂś siĂŞ pojawi. OkaÂże siĂŞ to na miejscu lub po grze.
Kiedy:poczÂątek - 12 paÂździernika 16:00
koniec - 13 paÂździernika 16:00
Gdzie: - Beskid MaÂły
Cel: - wykonaÌ patrol zaliczaj¹c jak najwiêksz¹ iloœÌ punktów oraz eliminuj¹c potencjalnego przeciwnika
Zasady:- kaÂżdy rozpoczyna grĂŞ z dowolnie wybranego przez siebie miejsca (punktu startu).
Ale! Z jednym zastrzeÂżeniem. Punkt startu nie moÂże znajdowaĂŚ siĂŞ wyÂżej niÂż 550m n.p.m.!Przez zaliczenie punktu rozumiemy:
- w przypadku punktĂłw "zwykÂłych" obsadzenie danego miejsca przez co najmniej 15min.
Namiary na punkty oraz zasady dot. punktĂłw specjalnych zostanÂą podane w tym wÂątku na kilka dni przed imprezÂą. 1.
Ograniczenie FPS. - bez ograniczeĂą
2.
Amunicja.broù szturmowa/PM/strzelby/broù boczna - iloœÌ amunicji w prawdziwym magazynku razy 2
karabiny maszynowe - iloœÌ amunicji w prawdziwym magazynku razy 4
Zapas amunicji:
- w magazynkach + luzem moÂżna mieĂŚ drugie tyle, co w magazynkach. Kulki moÂżna wymieniaĂŚ pomiĂŞdzy odpowiadajÂącymi sobie replikami pod wzglĂŞdem uÂżywanej amunicji
- zuÂżytÂą amunicjĂŞ moÂżna przywrĂłciĂŚ do pierwotnego poziomu po 2 godzinnym pobycie w punkcie startu3. Rany
Trafienie seriÂą:
- kaÂżde uderzenie pociskĂłw z serii traktujemy jako osobne trafienie.
- trafienie w któr¹kolwiek z koùczyn wy³¹cza j¹ z u¿ycia. Ranny mo¿e udaÌ siê za najbli¿sz¹ zas³onê, opatrzyÌ sobie wstêpnie koùczynê (np. za³o¿yÌ stazê), ale po ustaniu zagro¿enia musi zostaÌ jak najszybciej opatrzony, zajmuje to 5minut.
Po opatrzeniu koùczyna nadal jest wy³¹czona z u¿ycia (czyli ka¿dego trafionego w nogê trzeba nieœÌ/ci¹gn¹Ì itp.)Przyk³ad rany lekkiej rêki:
http://www.trauma.org/index.php/main/image/526/- trafienie w korpus wy³¹cza momentalnie tak¹ osobê z akcji, le¿y, jêczy, krzyczy, nic nie mo¿e zrobiÌ poza tym. Musi mu zostaÌ udzielona pomoc w przeci¹gu 5 minut. Po tym czasie umiera.
Opatrzenie rannego zajmuje 10 minut.
Opatrzony jest wy³¹czony ze wszelkiej dzia³alnoœci. Nie mo¿e chodziÌ, strzelaÌ. Trzeba go nieœÌ/ci¹gn¹Ì.
By przeÂżyÂł, trzeba go przetransportowaĂŚ do punktu startu w ciÂągu 4 godzin. Wymaga pomocy medycznej, ktĂłrej nie da siĂŞ udzieliĂŚ w polu.
- trafienie w „czajnik” zabija na miejscu.
- trafienie w broĂą eliminuje jÂą z gry.
- do rannych jak najbardziej moÂżna strzelaĂŚ, istnieje konwencja genewska oczywiÂście ale trupy nie skÂładajÂą zeznaĂą...
- trupy mogÂą siĂŞ oznaczaĂŚ czerwonÂą szmatkÂą/ÂświatÂłem
Zabici definitywnie koĂączÂą grĂŞ. Ranni (oraz trafiona broĂą) odzyskujÂą "peÂłniĂŞ zdrowia" po 2 godzinnym pobycie w miejscu startu. Po tym czasie mogÂą wrĂłciĂŚ do gry.Adnotacja:
- gdy ktoÂś otrzyma 3-5 pociskowÂą seriĂŞ jest raczej nie do odratowania i ginie na miejscu z powodu krwotoku wewnĂŞtrznego, wstrzÂąsu itp.
”Rozstrzelania” np. 8 pojedynczymi trafieniami teÂż raczej nikt nie przeÂżyje.
LiczĂŞ na poczucie realizmu i zdrowy rozsÂądek uczestnikĂłw gry w tej materii

.
Przez "opatrzenie" rozumiemy:
- ca³y teatrzyk z odbarczaniem, kroplówkami, stazami itd. lub owiniêcie banda¿em miejsca zranienia. Co kto lubi. Istotne jest by proces udzielania pomocy zaj¹³ tyle czasu, ile jest okreœlone w zasadach powy¿ej.
5. Inne
- ochrona oczu jest wymagana
- pirotechnika jest zakazana
- zakaz wykorzystywania pojazdĂłw
- unikamy cywili
- obowiÂązuje zasada „co nie jest zabronione jest dozwolone", kaÂżdy sam bierze odpowiedzialnoœÌ za siebie i swoje czyny